Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Cikkek képes leírás - KRESZ.tlap.hu
részletek »

Cikkek - KRESZ.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: kresz.tlap.hu » Cikkek
Keresés
Találatok száma - 11 db
A magyarok tojnak a KRESZ-re

A magyarok tojnak a KRESZ-re

Nem tartják be a KRESZ szabályait a hazai sofőrök - derült ki a Goodyear közel 300 megkérdezett körében végzett felméréséből. A 20 és 50 év közötti rendszeresen vezetők 70 százaléka vélekedett így. A megkérdezettek közel fele szerint a magyarok többsége agresszívan vezet, háromnegyedük úgy látja, türelmetlenek, feszültek és nem vesznek tudomást a többi autósról.

A téli időjárás veszélyei

A téli időjárás veszélyei

A téli időjárás beköszöntével fokozottan figyelhetőek meg bizonyos veszélyeztető hatások, amelyek másképpen jelentkeznek a közúton, lakott területen, szabadban tartózkodáskor és kifejezetten a téli ünnepek során használt eszközöknél. Az alábbi oktatócsomag célja, hogy felhívjuk a figyelmet arra, mennyire fontos a biztonságra törekedni a téli közlekedés, sportolás és ünneplés során, éppen ezért a veszélyek bemutatása mellett megelőzési lehetőségeket javasolunk, és ismertetjük a követendő magatartási szabályokat is. Az egyes fejezetekben feltüntetjük azokat az internetes honlapokat, amelyeken további információkhoz juthatnak.

Ami nem tilos, azt szabad!

Ami nem tilos, azt szabad!

Pontosan tudom, hogy mind én, mind ön, aki ezt a cikket olvassa tökéletesen vezetünk, sosem hibázunk, és mindig a lehetőségek maximális kihasználásával, de még épp elég biztonságosan autózunk. Reflexeink megszégyenítik a lesújtó tenyér alól huszadjára is röhögve elreppenő házilégyét (Musca domestica), ha pedig mégis balesetbe keverednénk, tutira a másik a hibás. És mindig mi vagyunk elöl - hacsak nem a zöld IFA. De vannak (mások), akik nem élnek azokkal a lehetőségekkel, amikkel pedig élhetnének. Nekik szeretnék pár ötletet adni, bár a fenti okfejtés értelmében ők úgysem olvassák majd ezeket.

Gumi és felni méretek

Gumi és felni méretek

Gumik méretjelölése Numerikus méret rendszer: Az első gumikhoz fejlesztett méret rendszert a 60-as évek végéig használták, ami csak a gumi közelítő szélességét és a felni átmérőjét mutatta. Ha a szélességet jelző szám 0-ra végződött (Pl.: 7.00-14, vagy 7.50-14), akkor a közös arányszám kb. 92 volt. Ha a szélesség nem 0-ra végződött, akkor a gumi 'alacsony profilú' volt, és ebben az esetben az arányszám kb. 82 volt. (Szerk: az arányszámot ma a / jel után találjuk, hány százaléka az oldalfal a szélességnek)

Lejárt a jogsim

Lejárt a jogsim

Legfrissebb élményünk a jogosítvány hosszabbításával adódott. Ami nehézkes, lassú, ha lejárt, köztes megoldás nincs. Nézze meg az érvényességét, nehogy ön is törvényen kívüli legyen egy hónapig. Kellemes ebéd a rokonságnál, majd a jóllakottság kábasága után beszélgetés indul a napi dolgokról. A politikusok örökös civódása unalmas, a futball már rég nem érdekel senkit, előkerül hát egy friss bosszúság. Barátnőm édesapja pedáns ember, számon tartja hivatali teendőit. Időben észlelte, hogy másfél hét múlva lejár a jogosítványa. Vagyis az nem, tessék csak megnézni a kártya alakú vezetői engedélyt, abban a 4(b). pont az "érvényességi idő". A hátoldalon viszont van egy olyan, hogy a "kategória érvényessége", a 11-sel jelzett oszlopa a táblázatnak.

Hirdetés
Rekord bukás kreszből

Rekord bukás kreszből

Ismét elbukta járművezetői vizsgájának írásbeli részét egy 68 éves asszony Dél-Koreában. Egy helyi lap beszámolója szerint ez még mindig nem vette el a kedvét, hogy egyszer jogosítványt szerezzen. A Korea Times lap szerint a Csa néven említett nagymama 2005 óta majdnem minden munkanapon megpróbálta letenni a KRESZ-vizsgát. Hétfőn azonban a 771. próbálkozása is sikertelenül végződött. A vizsgát vezető rendőr őrmester szerint a 68 éves asszony átlagpontszáma 30 és 50 között volt, a sikeres eredményhez legalább 60 pontra van szükség.

Rendőrségi tanácsok külföldre utazóknak

Rendőrségi tanácsok külföldre utazóknak

Az Országos Rendőr-főkapitányság az alábbi információkkal, tanácsokkal abban igyekszik segíteni, hogy a magyar állampolgárok kellő tájékozottsággal utazzanak külföldre, és így a lehető legnagyobb biztonságban tölthessék idejüket a világ különböző országaiban.

T betűt a kezdő vezetőnek

T betűt a kezdő vezetőnek

Sok autóvezetői jogosítvánnyal nem rendelkező ismerősöm mondta már, hogy nagyon szeretne minél előbb megtanulni vezetni, ám egyelőre mégsem teszi, mert rendkívül pénz-, idő- és energiaigényes. Sajnos ez így igaz, de azt sem szabad elfelejteni, hogy célszerűbb minél fiatalabban hozzálátni - hisz ekkor még az ember agya is jobban fog -, a gimnazisták, egyetemisták számára mindmáig léteznek kedvezmények, állandó munka mellett pedig még kevesebb ideje és energiája lesz a leendő sofőrnek. Félretéve a tanuló képességeit, az autóvezetés sikeres elsajátítása sok lényeges szempont együttes működésétől függ. Ilyen például az oktató személye, a tanulóautó, az autósiskola, a rutinpálya, és maga a város, ahol az illető készül a jogosítványszerzésre. A szegedi gépjárművezetői oktatás jelenlegi helyzetéről Dobrossi Csaba, KRESZ- és gyakorlati oktató mesélt. Az autósiskolák között lényegében nincs számottevő különbség, régen extra szolgáltatásnak számított például a kocsiba beszerelt légzsák, légkondi vagy a szervokormány, de ezek ma már alapkövetelménynek számítanak.

Új KRESZ-t javasol az ombudsman

Új KRESZ-t javasol az ombudsman

A KRESZ koncepcionális újraalkotására van szükség - jelentette ki az állampolgári jogok országgyűlési biztosa. Szabó Máté csütörtökön a közlekedésben a nevelés fontosságát hangsúlyozva kifejtette, hogy a közlekedés kultúrájára, etikájára és jogi ismereteire fel kellene készíteni a fiatalokat, de problémát jelent, hogy ez az óriási szabályrendszer nem eléggé áttekinthető, tanítható, alkalmazható és értelmezhető.

Hirdetés
Veszélyhelyzet előjelző

Veszélyhelyzet előjelző

A COMGUARD egy olyan információs veszélyhelyzet előjelző rendszer, amely a különösen veszélyeztetett közúti csomópontok, közút-vasút kereszteződések,fixen telepített sebesség mérő állomások előtt figyelmezteti a gépjárművezetőket, növelve ezzel a közúti biztonságot. A vázolt rendszer alkalmas a közút és a gépjárművezető közötti informatikai kapcsolat megteremtésére, valamint egy másodlagos, megerősítő jelzés biztosításával a figyelmetlenségből bekövetkezett balesetek számának csökkentésére.

Xenon utólag

Xenon utólag

Csakhogy a rendeletben a paragrafusok után következnek a kiegészítések. Mindjárt az 1. számú melléklet, amely előírja, hogy minden tekintetben meg kell felelni a Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB (az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága) előírásainak, a 2. számú melléklet pedig felsorolja azokat a bizonyos elfogadott előírásokat. Ezek közül a xenon esetében figyelembe kell venni a 48-as (Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése), a 45-ös (Fényszórótisztító) és a 98-as (Gázkisülésű izzólámpás fényszórók) számú előírásokat, ráadásként át lehet bogarászni a 99-est (Gázkisülésű izzólámpa) is. Nézzük sorban, mit olvastunk ki mi az egészből.

Tuti menü